Szczegóły szkolenia
Gr. 3_Szkolenie dla specjalistów publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych z zakresu diagnozy różnicowej dzieci i uczniów z autyzmem, w tym zespołem Aspergera (ASD)
Gr. 3_Szkolenie dla specjalistów publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych z zakresu diagnozy różnicowej dzieci i uczniów z autyzmem, w tym zespołem Aspergera (ASD)

Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna

Wydział Edukacji Włączającej

specjaliści z poradni psychologiczno-pedagogicznych

Szkolenie

Wydział Edukacji Włączającej zaprasza na szkolenie pn. Diagnoza różnicowa dzieci i uczniów z autyzmem, w tym zespołem Aspergera (ASD).

Szkolenie będzie miało charakter dwuetapowy: 

I ETAP

Samokształcenie na platformie ZPE:
- wykład wprowadzający z uniwersalnymi informacjami nt. spektrum autyzmu (ASD) - w wymiarze 2 godz. dydaktycznych;
- wykład na temat narzędzi diagnostycznych stosowanych w procesie oceny funkcjonalnej - w wymiarze 0,5 godz. zegarowej;
- materiały merytoryczne.

Zakończeniem I etapu będzie test końcowy, sprawdzający wiedzę uczestników szkolenia. Zaliczenie testu jest warunkiem przejścia do II etapu szkolenia.

Zaproszenie do udziału w samokształceniu na ZPE zostanie wysłane do każdego uczestnika szkolenia na adres e-mail podany podczas rejestracji

Po zakończeniu etapu I - w odrębnym mailu otrzymają Państwo link do spotkania on-line.

II ETAP

Udział w szkoleniach interaktywnych on-line (w wymiarze 10 godz. dydaktycznych), podczas których omówione zostaną zagadnienia:

1. Standardy oceny funkcjonalnej dziecka/ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

a. podstawy klasyfikacyjne i podejście biopsychospołeczne
b. ocena funkcjonalna a proces diagnozy dziecka/ucznia z ASD
c. wywiad z rodzicem/opiekunem
d. obserwacja w procesie diagnostycznym
e. narzędzia diagnostyczne stosowane w diagnozie w poradni psychologiczno-pedagogicznej.

2. Międzysektorowa współpraca w procesie oceny funkcjonalnej dziecka z ASD. Wsparcie edukacyjno-terapeutyczne.

3. Wsparcie dla rodziców/opiekunów.

4. Proces diagnostyczny oraz procedura wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia
specjalnego i opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju w poradniach
psychologiczno-pedagogicznych dzieciom/uczniom z zaburzeniami ze spektrum
autyzmu.

5. Diagnoza a dokumentacja i zalecenia – case study.

Szkolenie on-line dla grupy III odbędzie się w następujących terminach:
Moduł I: 08.01.2026, godz. 10:15-12:45
Moduł II: 09.01.2026, godz. 10:00-12:30
Moduł III: 09.01.2026, godz. 13:00-15:30

Po zakończonym szkoleniu on-line przewidziane są konsultacje i doradztwo dla uczestników szkolenia adekwatnie do zgłoszonych potrzeb
.

W przypadku pytań i/lub wątpliwości prosimy o kontakt:
- w sprawach merytorycznych  katarzyna.nowakowska@ore.edu.pl
- w sprawach związanych z obsługą ZPE marek.soltysiak@ore.edu.pl

 


szkolenie on-line

wew.ore@ore.edu.pl

Szkolenie jest dedykowane specjalistom z publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, niewskazanych przez kuratorów oświaty do wydawania orzeczeń w zakresie autyzmu, w tym zespołu Aspergera (ASD). 

Wypełnienie formularza zgłoszeniowego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem na szkolenie.

Wiadomość e-mail informująca o pomyślnym przebiegu rejestracji nie jest potwierdzeniem zakwalifikowania się na szkolenie. 

Informacja o zakwalifikowaniu się Państwa na szkolenie zostanie przekazana drogą mailową - na adres e-mail podany podczas rejestracji. 




08.01.2026 - 09.01.2026 (brak wolnych miejsc)
Miejsca wyczerpane