Zapraszamy nauczycieli matematyki na wyjątkowe zajęcia: „ Metody naukowe i projektowe w nauczaniu matematyki”.
Bezpłatne szkolenie stacjonarne obejmuje
4 godziny dydaktyczne. Ma na celu poznanie i pogłębienie nowoczesnego podejścia do edukacji matematycznej, ze szczególnym uwzględnieniem metod naukowych i projektowych, jak angażować uczniów poprzez praktyczne eksperymenty i zadania badawcze, które rozwijają myślenie krytyczne i umiejętności rozwiązywania problemów.
Aby umożliwić uczestnictwo w warsztatach jak największej liczbie nauczycieli, zaplanowane są na nie dwa terminy:
-
27 października 2025 r. (I grupa), 16.00 - 19.15
-
3 listopada 2025 r. (II grupa), 16.00 - 19.15
Zajęcia poprowadzi
Aleksandra Filuś-Mąsior - nauczyciel konsultant ODN do spraw nauczania matematyki w szkole podstawowej a także uczestnika szkolenia ORE -
Współczesne trendy w metodyce nauczania przedmiotów przyrodniczych i matematycznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej - Metody naukowe i projektowe w nauczaniu matematyki, absolwentka studiów podyplomowych „Szkoła Mistrzów Edukacji” PAFWiUW.
Cele ogólne:
− Poznanie i doświadczenie metod naukowych i projektowych stosowanych w nauczaniu matematyki, zgodnych z założeniami konstruktywizmu
− Poznanie sposobów pracy z uczennicami i uczniami, które zachęcają do badania i odkrywania prawidłowości matematycznych
− Poznanie sposobów ułatwiających rozwijanie aktywności badawczej uczennic i uczniów
− Pogłębienie wiadomości o trzech skutecznych strategiach nauczania matematyki: realistycznej, czynnościowej i problemowej
− Poznanie skutecznych sposobów organizowania pracy grupowej i umiejętnego wyboru zadań wymagających kooperacji
Program formy doskonalenia:
- Zbudowanie dobrego klimatu i zaangażowanie wszystkich uczestników
- Doświadczenia z zapałkami i nie tylko
- Rozwiązywanie problemów w grupie - zadania kooperacyjne - Zadania w kawałkach
- Pokazy i obserwacje - pokaz doświadczenia “Po sznurku do…”
- Od doświadczenia do uogólnienia - Kolb na lekcjach matematyki
- Praca w 3 os. grupach lub parach – metodą „Myślącej klasy”
- Ewaluacja zajęć