Wydział Edukacji Włączającej zaprasza na szkolenie pn.
Diagnoza ADHD oraz planowanie wsparcia postdiagnostycznego dziecka/ucznia z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej.
Szkolenie będzie miało charakter wykładu interaktywnego, którego celem będzie podniesienie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz specjalistów szkolnych z następującego zakresu tematycznego:
- Aktualne kryteria diagnostyczne ADHD (DSM-V, ICD 10, ICD 11)
- Objawy ADHD w różnych grupach wiekowych – perspektywa rozwojowa, etiologia
- Dziewczęce ADHD – różnice w obrazie diagnostycznym
- ADHD a zaburzenia współwystępujące Procedura diagnostyczna i narzędzia diagnostyczne (m.in. stosowane w poradniach psychologiczno-pedagogicznych)
- Najczęstsze trudności diagnostyczne
- Funkcjonowanie uczniów z ADHD – specyfika trudności, dynamika zaburzeń
- Farmakoterapia – wskazania, wpływ na funkcjonowanie dzieci/uczniów z ADHD, skutki odroczone
- Współpraca z rodzicami uczniów z ADHD
- Zalecenia postdiagnostyczne – dla szkoły, rodziców
- Praktyczne strategie pracy z dziećmi/uczniami z ADHD