Grupa docelowa projektu
Projekt skierowany jest do pracowników publicznych placówek doskonalenia nauczycieli:
- doradców metodycznych,
- nauczycieli konsultantów.
W ramach działań wdrożeniowych przewidziane jest także wsparcie nauczycieli udzielane przez uczestników projektu (wsparcie doradcze realizowane przez doradcę metodycznego/nauczyciela konsultanta, którzy będą realizować działania wdrożeniowe).
Opis ogólny:
Głównym celem projektu jest wdrożenie nowego standardu pracy doradców metodycznych, zwłaszcza w zakresie indywidualizacji i personalizacji wsparcia nauczycieli. Program koncentruje się na wykorzystaniu metod coachingu, tutoringu i mentoringu w praktyce doradczej. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności m.in. z zakresu pracy z dorosłymi, budowania relacji wspierających, prowadzenia procesów rozwojowych oraz stosowania narzędzi wspierających rozwój zawodowy nauczycieli.
Czego możesz się spodziewać?
- profesjonalnych szkoleń i materiałów, których zakres merytoryczny oparty jest o rzetelną analizę potrzeb, ułatwiających wdrożenie nowego standardu pracy doradcy metodycznego,
- indywidualnego podejścia, które pomoże Ci rozwijać się w zgodzie z Twoimi potrzebami,
ale i wyzwaniami, które stawia przez Toba nowy standard pracy,
- możliwości dzielenia się wiedzą i budowania sieci współpracy z innymi doradcami.
Zakres oferowanego wsparcia
1. Szkolenia (łącznie 60 godzin dydaktycznych):
Cykl szkoleniowy pod nazwą: „Wykorzystanie coachingu, tutoringu i mentoringu w pracy doradcy metodycznego”, obejmuje:
- 48 godzin zajęć stacjonarnych – trzy dwudniowe sesje szkoleniowe (3 × 16 godz.) realizowane w Warszawie lub innym miejscu wskazanym przez Beneficjenta;
- 12 godzin zajęć online – trzy spotkania po 4 godziny dydaktyczne, prowadzone na wskazanej platformie edukacyjnej.
2. Indywidualne i grupowe konsultacje (formuła zdalna):
- realizowane w trakcie wdrażania standardu pracy przez uczestników,
- czas trwania: 7 miesięcy.
3. Sieci współpracy i samokształcenia (formuła zdalna):
- realizowane na platformie zdalnego nauczania,
- czas trwania: 6 miesięcy,
- zakładany wymiar: minimum 30 godzin,
- celem jest wymiana doświadczeń, rozwój zawodowy i wzmacnianie współpracy pomiędzy doradcami.
Czas trwania wsparcia i zaangażowanie uczestnika
- Okres wsparcia: 1 października 2025 r. – 30 września 2026 r.
- Czas zaangażowania uczestnika: do 12 miesięcy.
Zadania uczestnika projektu
Po zakończeniu cyklu szkoleniowego uczestnik zobowiązany będzie do:
- przeprowadzenia procesu doradczego dla co najmniej 4 nauczycieli,
- realizacji cyklu szkoleń dla rady pedagogicznej,
- aktywnego udziału w konsultacjach i sieciach współpracy,
- przygotowania i złożenia raportów z wdrożenia,
- opracowania i zaprezentowania przykładu dobrej praktyki we wspieraniu nauczycieli.
Warunki uzyskania zaświadczenia
Zaświadczenie o udziale w projekcie zostanie wydane uczestnikowi, który spełni następujące warunki:
- uczestniczył w co najmniej 70% zajęć szkoleniowych (potwierdzonych listami obecności),
- wykonał zadania kończące cykl szkoleniowy,
- zrealizował doradztwo dla minimum 4 nauczycieli (potwierdzone raportem z wdrożenia),
- przeprowadził cykl szkoleń dla rady pedagogicznej (potwierdzone raportem z wdrożenia),
- brał udział w konsultacjach,
- brał aktywny udział w sieciach współpracy i samokształcenia, w tym zaprezentował dobrą praktykę.
Dokumenty i informacje dodatkowe
Szczegółowe informacje dotyczące organizacji wsparcia, harmonogramu oraz zasad udziału oraz zakresu danych znajdują się w:
- Regulaminie uczestnictwa w projekcie.
- Formularz rekrutacyjny Załącznik nr 1 do Regulaminu
- Formularz uczestnika projektu Załącznik nr 2 do Regulaminu
- Oświadczenie uczestnika projektu Załącznik nr 3 do Regulaminu
- Harmonogram naboru i rekrutacji Załącznik nr 4 do Regulaminu
- Harmonogramie wsparcia Załącznik nr 5 do Regulaminu
- Zgoda dyrektora placówki doskonalenia nauczycieli na udział Pracownika w projekcie Załącznik nr 6 do Regulaminu
Działanie realizowane jest w ramach projektu:
„Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do wysokiej jakości zindywidualizowanego i spersonalizowanego doradztwa metodycznego”.