1. Podstawowe zasady koncepcji DaF nach Englisch (DaFnE): 1
2. Przykłady ćwiczeń, zadań, aktywności – integracja z procesem nauczania języka niemieckiego w swoich grupach docelowych i refleksja: 1
Na prawie każdej lekcji wiedza zdobyta na innych przedmiotach jest integralną częścią nauczania. Nie ma fizyki bez matematyki, nie ma biologii bez chemii, również geografia i historia często nie mogą się bez siebie obejść. Jedynie języki obce wydają się mieć tutaj specjalny status - ponieważ do niedawna były nauczane ściśle niezależnie od siebie.
W związku z tym pojawia się pytanie, czy języki mogłyby, a wręcz czy nie powinny w większym stopniu korzystać z siebie nawzajem? Jakie korzyści by to przyniosło? A może wiązałoby się również z zagrożeniami?
Na naszym seminarium spróbujemy odpowiedzieć na powyższe pytania. Ponadto sprawdzimy, w jakim stopniu język angielski jako pierwszy język obcy może być wykorzystywany na lekcjach DaF i jakie istnieją praktyczne rozwiązania wspierające ten szczególny proces nauczania.
Uwaga! Od uczestników oczekiwana jest znajomość języka angielskiego na poziomie od A1+/A2 lub wyższa.
Cieszymy się na Państwa udział w szkoleniu i serdecznie zapraszamy!