Adresaci szkolenia
Szkolenie w formule warsztatów online „Wykorzystanie nowych technologii na przykładzie rzeczywistości rozszerzonej AR i wirtualnej VR w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych” dedykowane nauczycielom konsultantom, nauczycielom doradcom metodycznym oraz nauczycielom przedmiotów matematyczno-przyrodniczych ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, kadrze zarządzającej zainteresowanym doskonaleniem kompetencji metodycznych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Zasady rekrutacji
W szkoleniu mogą wziąć udział dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół, nauczyciele szkół podstawowych oraz średnich, pracownicy placówek doskonalenia nauczycieli. Zgłoszenia będą przyjmowane przez system rekrutacji ORE – www.szkolenia.ore.edu.pl
Po weryfikacji i akceptacji zgłoszeń uczestnicy otrzymają drogą mailową zaproszenia do udziału w kursie wraz z instrukcją logowania e-kursy.ore.edu.pl Ośrodka Rozwoju Edukacji.
O zakwalifikowaniu na szkolenie decydować będzie kolejność zgłoszeń.
Rekrutacja odbędzie się w terminie 12.02.2025 r. - 12.03.2025.
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest przedstawienie praktycznych rozwiązań dydaktycznych, wspierających nauczycieli w doskonaleniu kompetencji metodycznych ukierunkowanych na efektywną realizację celów kształcenia i treści nauczania ustalonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego i kierunków polityki oświatowej państwa, z wykorzystaniem rzeczywistości rozszerzonej (AR) oraz rzeczywistości wirtualnej (VR).
1. Wprowadzenie do technologii AR i VR
• Definicja i różnice między AR i VR
• AR (Augmented Reality): Co to jest i jak działa? (Przykłady z Google Lens, ARKit itp.)
• VR (Virtual Reality): Co to jest i jak działa? (Omówienie technologii VR w kontekście edukacyjnym, np. Oculus, HTC Vive)
• Podział sprzętu VR ze względu na sposób interakcji.
• Zastosowanie AR i VR w różnych dziedzinach nauki
• Wpływ nowych technologii na procesy nauczania
• Test wiedzy
2. Praktyczne zastosowanie AR i VR w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych - nagranie
• Opis wybranych narzędzi.
• Rejestracja i logowanie.
• Budowa wybranych narzędzi oraz sposoby ich wykorzystania.
• Ćwiczenia praktyczne z wykorzystywaniem narzędzi VR/AR w pracy nauczycieli przedmiotów matematyczno przyrodniczych dla nauczycieli szkół podstawowych oraz średnich.
3. Eksperymenty z AR i VR – zadania do pracy własnej.
4. Krytyczna ocena i potencjalne trudności w wykorzystaniu AR/VR złożoność technologii i dostęp do narzędzi..
• Efektywność narzędzi w motywowaniu uczniów.
• Złożoność technologii i dostęp do narzędzi.
• Test wiedzy.
5. Test wiedzy