Wydział Edukacji Włączającej zaprasza na szkolenie pn. Diagnoza różnicowa dysleksji.
Szkolenie będzie miało charakter wykładu interaktywnego i będzie realizowane w dwóch modułach:
Moduł 1. Teoretyczne podstawy dysleksji:
1.1. Definicja dysleksji rozwojowej, klasyfikacja w ICD-10, ICD-11, DSM-5. Podłoże neurobiologiczne (etiologia) dysleksji i patomechanizmy.
1.2. Objawy kluczowe i współwystępujące.
1.3. Ryzyko dysleksji.
1.4. Różnice między dysleksją a innymi trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami uczenia się. Współwystępowanie dysleksji z innymi zaburzeniami neurorozwojowymi (zaburzenia ASD, niepełnosprawność intelektualna, ADHD, zaburzenie językowe DLD).
Moduł 2. Proces diagnostyczny
2.1. Drogi diagnostyczne w przypadku podejrzenia dysleksji lub jej ryzyka.
2.2. Kryteria diagnostyczne dysleksji i jej ryzyka– diagnoza nozologiczna, różnicowa.
2.3. Znaczenie oceny poziomu rozwoju intelektualnego.
2.4. Narzędzia i metody diagnostyczne do diagnozy różnicowej dysleksji.
2.5. Interpretacja wyników testów i decyzje diagnostyczne.
2.6. Profil ucznia w kontekście ICF.
2.7. Ocena funkcjonalna ucznia z dysleksją - zintegrowane podejście do diagnozy, łączenie diagnozy psychologicznej z obserwacjami nauczycieli, rodziców oraz samooceną ucznia.
2.8. Główne problemy z diagnozowaniem dysleksji – przypadki nieoczywiste.
Po ukończeniu szkolenia uczestnikom zostaną przekazane materiały merytoryczne.