Szczegóły szkolenia
Inkubatory tranzycji. Szkoła jako przestrzeń rozwoju zawodowego uczniów
Inkubatory tranzycji. Szkoła jako przestrzeń rozwoju zawodowego uczniów

Doskonalenie nauczycieli

Wydział Promocji Zdrowia, Profilaktyki i Wychowania

nauczyciele

Kurs e-learningowy

Szanowni Państwo,

serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w kursie e-learningowym „Inkubatory tranzycji. Szkoła jako przestrzeń rozwoju zawodowego uczniów”, który ma charakter samokształceniowy.

Dostęp do wszystkich materiałów wypracowanych w ramach projektu możliwy jest z chwilą rozpoczęcia kursu.

 Cele ogólne kursu:

  • Przygotowanie nauczycieli do efektywnego wsparcia uczniów w procesach tranzycji prowadzących długofalowo do aktywności na rynku pracy.
  • Zapoznanie z możliwościami wykorzystania przestrzeni edukacyjnej do eksperymentowania zawodowego i doświadczania różnych sytuacji zawodowych.
  • Doskonalenie umiejętności komunikacji, w tym prowadzenia rozmów rozwojowych, w szczególności z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami.
  • Aktualizacja wiedzy dotycząca rynku pracy i doskonalenie umiejętności wspierania rozwoju uczniów ku aktywności zawodowej.
  • Zwiększenie katalogu narzędzi dydaktycznych i doskonalenie ich wykorzystania w pracy z uczniami.

Kurs został przewidziany na 6 godzin dydaktycznych.

Treści kształcenia obejmują następujące zagadnienia:

Moduł 1. Bądź aktywny. Przestrzeń edukacyjna we wspieraniu tranzycji – w drodze do zawodowych przestrzeni przyszłości (1 godz. dydaktyczna, czyli 45 minut)

Moduł 2. Rozmawiać, ale jak? Metody i techniki wspierające komunikację każdego nauczyciela z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami w procesie tranzycji (1 godz. dyd.).

Moduł 3. Polskie zawody przyszłości. Od branżówki do studiów wyższych. Otwarte perspektywy edukacyjne i zawodowe zgodne

z indywidualnymi potrzebami (1 godz. dyd.)

Moduł 4. Projektowanie aktywności na lekcjach ukierunkowane na procesy tranzycyjne w oparciu o UDL w edukacji (1 godz. dyd.)

Moduł 5. Ścieżki tranzycji, czyli jak pracować z boxem tranzycyjnym (2 godz. dyd., czyli 90 min.)

Uczestnicy w ramach kursu uzyskają dostęp do dodatkowych materiałów i narzędzi dydaktycznych przygotowanych dla nich w ramach projektu, w tym:

  • poradników Inkubatory tranzycji. Szkoła jako przestrzeń rozwoju zawodowego uczniów. Bank dobrych praktyk dla nauczycieli każdego etapu edukacyjnego, zawierające QR kody do zasobów dodatkowych oraz przykładowe aktywności dla uczniów, pełne wersje elementów boxu tranzycyjnego;
  • 4 gier edukacyjnych do wykorzystania zarówno w przestrzeni szkolnej, jak i poza nią, które w przystępny i angażujący sposób wprowadzą uczniów w świat zawodów;
  • 2 filmów edukacyjnych, które przybliżają rynek pracy i pokazują go od strony przedsiębiorców.Osoby uczestniczące w kursie mogą, w wybranym przez siebie tempie, realizować treści kształcenia i zaliczać testy po każdym z modułów z zastrzeżeniem terminów określonych dla całego projektu.
Osoby uczestniczące w kursie mogą, w wybranym przez siebie tempie, realizować treści kształcenia i zaliczać testy po każdym z modułów z zastrzeżeniem terminów określonych dla całego projektu.


Platforma e-kursy.ore.edu.pl

inkubatory@ore.edu.pl

Zgłoszenia będą przyjmowane przez system rekrutacji ORE pod adresem: https://szkolenia.ore.edu.pl/. Po weryfikacji i akceptacji zgłoszeń uczestnicy otrzymają drogą mailową zaproszenia do udziału w kursie wraz z instrukcją logowania na platformie e-learningowej ORE (www.e–kursy.ore.edu.pl). Zaświadczenia, dla osób spełniających warunki zaliczenia, dostępne będą na koncie Uczestnika na platformie www.szkolenia.ore.edu.pl do samodzielnego pobrania i wydrukowania po zakończeniu kursu. Osoby uczestniczące w kursie otrzymają informację o możliwości odbioru zaświadczenia pocztą elektroniczną.

19.09.2024 - 30.11.2024