Wydział Diagnozy i Współpracy z Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi zaprasza na szkolenie dotyczące
diagnozy psychologicznej dzieci obcojęzycznych (dzieci pochodzenia romskiego). Szkolenie będzie miało charakter wykładu interaktywnego. Do udziału w szkoleniu zapraszamy pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych - członków zespołów orzekających.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
Moduł 1. Aspekty funkcjonowania psychospołecznego dzieci/uczniów pochodzenia romskiego związane z doświadczeniem odmienności językowej i kulturowej. Pojęcie stresu mniejszościowego i wpływ dyskryminacjina funkcjonowanie dzieci romskich. Rola asystentów kultury romskiej.
Moduł 2. Diagnoza psychologiczna dzieci/uczniów obcojęzycznych, z uwzględnieniem poszczególnych etapów procesu diagnostycznego, doborem metod i narzędzi diagnostycznych. Formułowanie zaleceń dot. wsparcia edukacyjnego uczniów dla szkół i przedszkoli. Objęcie dziecka odmiennego językowo i kulturowo pomocą psychologiczno-pedagogiczną na podstawie diagnozy poradni. Współpraca z rodziną i społecznością dziecka.
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały merytoryczne przygotowane przez Prowadzące.