Głównym celem webinarium jest przygotowanie doradców metodycznych do wsparcia nauczycieli w zakresie oceniania.
Uczestnik:
• usystematyzuje wiedzę z zakresu przepisów prawa regulujących ocenianie wewnątrzszkolne, w tym ocenianie przedmiotowe (bieżące i klasyfikacyjne),
• pozna zasady tworzenia programowych wymagań edukacyjnych,
• określi zależności pomiędzy wewnątrzszkolnym oceniania, a ocenianiem przedmiotowym oraz zakres autonomii nauczyciela.
Treści:
1. Najczęstsze problemy w zakresie oceniania zgłaszane przez nauczycieli.
2. Zadania nauczyciela w zakresie oceniania bieżącego i klasyfikacyjnego.
3. Przepisy regulujące ocenianie w szkole.
4. Wewnątrzszkolne ocenianie, a ocenianie przedmiotowe – autonomia nauczyciela w procesie oceniania.
5. Jak budować programowe wymagania edukacyjne (metodologia, odniesienie do podstawy programowej i programów nauczania).
6. Najczęstsze błędy w zakresie oceniania – czego nauczyciel nie powinien robić stosując przepisy regulujące ocenianie.
7. Sesja pytań i odpowiedzi.