Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy Państwa na szkolenia dla pracowników
poradni psychologiczno-pedagogicznych – psychologów - z zakresu funkcjonalności baterii diagnostycznej KAPP (do oceny rozwoju poznawczego) oraz baterii diagnostycznej OKC (do oceny rozwoju emocjonalno-społecznego i osobowościowego) realizowane w projekcie „Szkolenia i doradztwo dla kadr poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu II, Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020.
Do udziału w szkoleniach zapraszamy
psychologów, którzy NIE BRALI udziału w szkoleniach grantowych oraz w szkoleniach z zakresu wykorzystania w prowadzeniu oceny funkcjonalnej baterii diagnostycznych KAPP i OKC dla województw: mazowieckiego, wielkopolskiego, lubuskiego, śląskiego i warmińsko-mazurskiego. Uczestnicy szkolenia otrzymają dostęp do materiałów merytorycznych nt. narzędzi diagnostycznych KAPP i OKC.
Całość szkolenia będzie wynosiła łącznie 44 godziny dydaktyczne (dla obu modułów) i będzie realizowana w formie samokształcenia w wymiarze 32 godzin dydaktycznych oraz 12 godzin dydaktycznych w podziale na spotkania w formie on-line.
Samokształcenie (praca własna uczestnika), zgodnie z programami poszczególnych modułów szkoleniowych, powinno odbywać się przed spotkaniami on-line lub równolegle ze spotkaniami on-line. Samokształcenie polega na lekturze materiału szkoleniowego (materiał podstawowy, prezentacja oraz film).
Wszystkie materiały szkoleniowe zostaną zamieszczone na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE), do której otrzymają Państwo dostęp.
Otrzymacie Państwo również dostęp do aplikacji KAPP oraz OKC (warunkiem jest podpisanie z ORE porozumienia dot. wykorzystania narzędzi).
Program modułu: Funkcjonalność baterii diagnostycznej KAPP (do oceny rozwoju poznawczego)
Treści programowe
|
Sposób realizacji
|
Model teoretyczny i założenia koncepcyjne
|
samokształcenie
|
Struktura baterii diagnostycznej KAPP (aplikacja – charakterystyka testów, budowa, co mierzą kwestionariusze rozwoju poznawczego, skale obserwacyjne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Pomoce testowe: arkusze papierowe, instrukcje, podręczniki i materiały dodatkowe)
|
samokształcenie
|
Własności psychometryczne
|
samokształcenie
|
Obsługa aplikacji komputerowej – zarządzanie procesem diagnozy, prowadzenie badania
|
szkolenie on-line
samokształcenie
|
Procedura postępowania diagnostycznego (grupa ogólna, grupy SPE), w tym dostosowania procedury
|
szkolenie on-line
samokształcenie
|
Moduł wynikowy. Generowanie wyników. Wybór raportu wynikowego.
Interpretacja wyników (normy i ICF)
|
szkolenie on-line
samokształcenie
|
Dostępne materiały postdiagnostyczne i zasady ich doboru (automatycznego i ręcznego)
|
samokształcenie
|
Program modułu: Funkcjonalność baterii diagnostycznej OKC (do oceny rozwoju emocjonalno-społecznego i osobowościowego)
Treści programowe
|
Sposób realizacji
|
Wprowadzenie do szkolenia. Jak powinna wyglądać dobra diagnoza dzieci i młodzieży?
|
samokształcenie
|
Podstawy koncepcyjne modelu całościowej diagnozy funkcjonowania emocjonalno-społecznego i temperamentu
|
samokształcenie
|
Warstwa OBJAWÓW dobrostanu i problemów w modelu Objawy-Kompetencje-Cechy
|
samokształcenie
|
Warstwa KOMPETENCJI osobowościowych w modelu Objawy-Kompetencje-Cechy
|
samokształcenie
|
Warstwa CECH temperamentu w modelu Objawy-Kompetencje-Cechy
|
samokształcenie
|
Synteza mierzonych zmiennych w całościowej diagnozie funkcjonalnej dzieci i młodzieży (z uwzględnieniem ICF)
|
samokształcenie
|
Prezentacja narzędzi w wersji papierowej oraz w aplikacji elektronicznej
|
samokształcenie
|
Procedura całościowej interpretacji wyników diagnozy funkcjonowania emocjonalno-społecznego i temperamentu
|
samokształcenie
|
Studia przypadków
|
samokształcenie
|
Przegląd materiałów post-diagnostycznych
|
samokształcenie
|
Samodzielna interpretacja wyników osób badanych
|
samokształcenie
|
Kształcenie umiejętności interpretacji uzyskanych wyników: Studia różnych przypadków omówione przez uczestników na forum grupy, w tym całościowej interpretacji wyników, przeprowadzonej na podstawie danych surowych otrzymanych od prowadzących
|
szkolenie on-line
|