Szczegóły szkolenia
Gr. 11_Szkolenie z zakresu prowadzenia OCENY FUNKCJONALNEJ z wykorzystaniem baterii diagnostycznej KAPP oraz baterii diagnostycznej OKC dla pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych
Gr. 11_Szkolenie z zakresu prowadzenia OCENY FUNKCJONALNEJ z wykorzystaniem baterii diagnostycznej KAPP oraz baterii diagnostycznej OKC dla pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych

Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna

Szkolenie organizowane jest w ramach projektu "Szkolenia i doradztwo dla kadr poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu II, Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020.

specjaliści z poradni psychologiczno-pedagogicznych

Pracownicy PPP z województw: mazowieckiego, wielkopolskiego, lubuskiego, śląskiego i warmińsko-mazurskiego

Szkolenie

Szkolenie z zakresu prowadzenia OCENY FUNKCJONALNEJ z wykorzystaniem baterii diagnostycznej KAPP oraz baterii diagnostycznej OKC skierowane jest do pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych z województw: mazowieckiego, wielkopolskiego, lubuskiego, śląskiego, warmińsko-mazurskiego.

Szkolenie składa się z 3 OBLIGATORYJNYCH modułów:

Moduł I: Prowadzenie oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem procedury konsultacji zespołowych - samokształcenie na platformie ZPE (16 godz.) + szkolenie on-line z trenerem (6 godz.).

Moduł II: Wykorzystanie w ocenie funkcjonalnej baterii diagnostycznej do oceny w obszarze poznawczym KAPP - samokształcenie na platformie ZPE (16 godz.) + szkolenie on-line z trenerem (6 godz.).

Moduł III: Wykorzystanie w ocenie funkcjonalnej baterii diagnostycznej do oceny w obszarze emocjonalno-społecznym oraz osobowościowym OKC - samokształcenie na platformie ZPE (16 godz.) + szkolenie on-line z trenerem (6 godz.)

Łączna liczba godzin szkolenia: samokształcenie 48 godz. + szkolenie on-line 18 godz.

Dodatkowo każdy z uczestników szkolenia zobligowany jest do podpisania deklaracji o przeprowadzeniu 1 oceny funkcjonalnej dziecka z wykorzystaniem narzędzi diagnostycznych maksymalnie do dnia 31 lipca 2023 r.

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy uczestników na temat prowadzenia oceny funkcjonalnej, dostarczenie praktycznych rozwiązań w zakresie wykorzystania w ocenie funkcjonalnej procedury konsultacji zespołowych oraz baterii diagnostycznych: KAPP (do oceny w obszarze poznawczym) i OKC (do oceny w obszarze emocjonalno-społecznym), wdrażania procedury oceny funkcjonalnej w pracy specjalistów poradni psychologiczno-pedagogicznych, przygotowanie do prowadzenia oceny funkcjonalnej, przedstawienie dokumentacji niezbędnej do prowadzenia oceny funkcjonalnej.

Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów merytorycznych z poszczególnych modułów, które zostaną zamieszczone na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE).

Program modułu I: Prowadzenie oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem procedury konsultacji zespołowych

Treści programowe 

Sposób realizacji

Psychopedagogiczne założenia oceny funkcjonalnej. Współpraca międzypodmiotowa i międzyosobowa w OF.

samokształcenie

Klasyfikacja ICF jako rama zbierania informacji w ocenie funkcjonalnej

samokształcenie

Założenia i przebieg oceny funkcjonalnej.

samokształcenie

szkolenie on-line

Szkolna Ocena Funkcjonalna (w tym Konsultacje Zespołowe) jako element procesu oceny dokonywanej przez PPP.  Ocena w PPP – sposób gromadzenia i analiza informacji.

samokształcenie

szkolenie on-line

 

Planowanie wsparcia i ocena jego efektywności

Omówienie raportu z OF.

samokształcenie

szkolenie on-line


Program modułu II: Wykorzystanie w ocenie funkcjonalnej baterii diagnostycznej do oceny w obszarze poznawczym KAPP

Treści programowe 

Sposób realizacji

Model teoretyczny i założenia koncepcyjne

samokształcenie

Struktura baterii diagnostycznej KAPP (aplikacja – charakterystyka testów, budowa, co mierzą kwestionariusze rozwoju poznawczego, skale obserwacyjne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Pomoce testowe: arkusze papierowe, instrukcje, podręczniki i materiały dodatkowe)

samokształcenie

Własności psychometryczne

samokształcenie

Obsługa aplikacji komputerowej – zarządzanie procesem diagnozy, prowadzenie badania

szkolenie on-line

samokształcenie

Procedura postępowania diagnostycznego (grupa ogólna, grupy SPE), w tym dostosowania procedury

szkolenie on-line

samokształcenie

Moduł wynikowy. Generowanie wyników. Wybór raportu wynikowego.

Interpretacja wyników (normy i ICF)

szkolenie on-line

samokształcenie

Dostępne materiały postdiagnostyczne i zasady ich doboru (automatycznego i ręcznego)

samokształcenie



Program modułu III: Wykorzystanie w ocenie funkcjonalnej baterii diagnostycznej do oceny w obszarze emocjonalno-społecznym i osobowościowym OKC

Treści programowe

Sposób realizacji

Wprowadzenie do szkolenia. Jak powinna wyglądać dobra diagnoza dzieci
i młodzieży?

samokształcenie

Podstawy koncepcyjne modelu całościowej diagnozy funkcjonowania emocjonalno-społecznego i temperamentu

samokształcenie

Warstwa OBJAWÓW dobrostanu i problemów w modelu Objawy-Kompetencje-Cechy

samokształcenie

Warstwa KOMPETENCJI osobowościowych w modelu Objawy-Kompetencje-Cechy

samokształcenie

Warstwa CECH temperamentu w modelu Objawy-Kompetencje-Cechy

samokształcenie

Synteza mierzonych zmiennych w całościowej diagnozie funkcjonalnej dzieci i młodzieży (z uwzględnieniem ICF)

samokształcenie

Prezentacja narzędzi w wersji papierowej oraz w aplikacji elektronicznej

samokształcenie

Procedura całościowej interpretacji wyników diagnozy funkcjonowania emocjonalno-społecznego i temperamentu

samokształcenie

Studia przypadków

samokształcenie

Przegląd materiałów post-diagnostycznych

samokształcenie

Samodzielna interpretacja wyników osób badanych

samokształcenie

Kształcenie umiejętności interpretacji uzyskanych wyników: Studia różnych przypadków omówione przez uczestników na forum grupy, w tym całościowej interpretacji wyników, przeprowadzonej na podstawie danych surowych otrzymanych od prowadzących

szkolenie on-line



szkolenie on-line

katarzyna.nowakowska@ore.edu.pl

O zakwalifikowaniu się do udziału w szkoleniu decyduje spełnienie warunku zatrudnienia w poradni psychologiczno-pedagogicznej w województwie, w którym nie jest realizowany projekt grantowy „Szkolenia i doradztwo dla kadr poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w województwie…”, tj. w woj. mazowieckim, wielkopolskim, lubuskim, śląskim, warmińsko-mazurskim w oraz kolejność zgłoszeń. Liczba miejsc jest ograniczona.

Podczas rekrutacji wymagane jest wyrażenie zgody na nagrywanie. Nagrania ze szkoleń nie będą upubliczniane. Nagranie będzie udostępnione wyłącznie osobom upoważnionym do monitorowania, ewaluowania, kontroli ww. projektu w celu potwierdzenia prawidłowości wykonania zadań przez realizatora projektu, a w szczególności potwierdzenie kwalifikowalności wydatków, prawidłowości udzielonego wsparcia. Brak wyrażenia ww. zgody (poprzez zaznaczenie opcji „nie” w formularzu rejestracyjnym), a jednoczesne zalogowanie się na spotkanie on-line, będzie traktowane jednoznacznie jako wyrażenie tej zgody.

Warunkiem koniecznym udziału w szkoleniu jest:
1. wypełnienie, podpisanie załączonego Oświadczenia uczestnika projektu 
2. wypełnienie i podpisanie deklaracji przeprowadzenia oceny funkcjonalnej 1 dziecka
oraz przesłanie ich na adres:

Ośrodek Rozwoju Edukacji
Ul. Polna 46a
00-644 Warszawa

z dopiskiem: Szkolenie OF 

W momencie rejestracji prosimy o wypełnienie oświadczenia uczestnika projektu oraz deklaracji przeprowadzenia 1 oceny funkcjonalnej dziecka i przesłanie skanu wypełnionych dokumentów na adres mailowy: katarzyna.zajaczkowska@ore.edu.pl.

Szkolenie on-line realizowane będzie z wykorzystaniem platformy www.zpe.gov.pl oraz platformy ZOOM. Prosimy nie zakładać kont na www.zpe.gov.pl. Zostaną one założone Państwu przez ORE (i nadane tym samym uprawnienia) i tylko za pomocą tych loginów możliwe będzie wejście na platformę.

Warunkiem otrzymania zaświadczenia ze szkolenia (składającego się z 3 modułów) jest ukończenie formy samokształcenia na platformie www.zpe.gov.pl, udział szkoleniach on-line z trenerem oraz przeprowadzenie 1 oceny funkcjonalnej dziecka maksymalnie do dnia 31 lipca 2023 r.

Kontakt w sprawie rekrutacji: 

Magdalena Ostrowska, 22/570 83 69, magdalena.ostrowska@ore.edu.pl 

Katarzyna Zajączkowska, 22/570 83 68, katarzyna.zajaczkowska@ore.edu.pl

Kontakt w sprawach technicznych:

Marek Sołtysiak, 22/570 83 67, marek.soltysiak@ore.edu.pl


02.06.2023 - 30.06.2023
Nieaktywny