Data szkolenia: 15.02.2023 r.; godz 10.00 - 12.00
Obszar tematyczny:
- W jaki sposób projekt grantowy „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” wspiera rozwój edukacji cyfrowej?
- Narzędzia wykorzystywane w modułach szkoleniowych Projektu Grantowego na przykładzie Google Workspace.
Google Workspace for Education to szereg narzędzi i usług Google przeznaczonych dla instytucji edukacyjnych: do współpracy, komunikowania się oraz pobudzania kreatywności i krytycznego myślenia. Narzędzia te są zintegrowane z kontem Google.
- Cyfrowa lekcja – zajęcia symulowane na przykładzie zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej z wykorzystaniem narzędzi Google Workspace.
Celem projektu „Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość” jest przede wszystkim doskonalenie umiejętności osób pracujących z dziećmi i młodzieżą do świadomego i kreatywnego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych, a tym samym przygotowanie nowej generacji uczniów do funkcjonowania na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.
Cele:
1) doskonalenie kompetencji przyszłości, m.in. umiejętności korzystania z informacji i danych, rozwiązywania problemów z zastosowaniem narzędzi cyfrowych, umiejętności w zakresie współpracy i komunikacji,
2) rozwijanie krytycznego i analitycznego myślenia, kreatywności, innowacyjności, aktywnego uczenia się i strategii uczenia się, projektowania zajęć z zastosowaniem TIK,
3) zapoznanie z pakietem nowych narzędzi i zasobów ICT, zrozumienie rozwiązań wykorzystywanych do współpracy cyfrowej Google,
4) dzielenie się innowacyjnymi pomysłami na pracę z uczniami, tworzenie przestrzeni do wymiany pomysłów i spotkań w gronie praktyków, umożliwienie dostępu do autorskich materiałów z szerokiego zakresu edukacji ICT, raportów i badań, w tym również z obszaru psychospołecznych aspektów edukacji zdalnej