Szczegóły szkolenia
Organizacja, planowanie i udzielanie wsparcia dzieciom, rodzicom i nauczycielom w obliczu sytuacji trudnych, kryzysowych i traumatycznych - rola poradni, szkół i przedszkoli
Organizacja, planowanie i udzielanie wsparcia dzieciom, rodzicom i nauczycielom w obliczu sytuacji trudnych, kryzysowych i traumatycznych - rola poradni, szkół i przedszkoli

Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna

Wydział Diagnozy i Współpracy z Poradniami

pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele, specjaliści z poradni psychologiczno-pedagogicznych, psycholodzy, pedagodzy – pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznej, dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, pracownicy placówek doskonalenia nauczycieli, specjaliści i eksperci zajmujący się pomocą psychologiczno–pedagogiczną, specjaliści i nauczyciele uczący w klasach IV-VIII szkół podstawowych, doradcy metodyczni, nauczyciele konsultanci, dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół podstawowych, dyrektorzy poradni psychologiczno-pedagogicznych

webinarium

Program webinarium:
  1. Zadania poradni psychologiczno – pedagogicznych w diagnozowaniu potrzeb środowiska lokalnego w zakresie ochrony zdrowia psychicznego.
  2. Zakres i formy udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom i ich rodzicom, z uwzględnieniem wsparcia udzielanego rodzinom przybywającym z Ukrainy.
  3. Współpraca poradni psychologiczno – pedagogicznych ze szkołami i przedszkolami, w organizowaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej oraz wsparcia, dla uczniów i rodziców, w obliczu wojny i kryzysu humanitarnego.
  4. Wsparcie pracowników szkół i przedszkoli w formalnym i praktycznym organizowaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci i rodziców z Ukrainy.
  5. Podstawy prawne organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci i uczniów przybywających z Ukrainy w oparciu o projekt ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
Odbiorcami webinarium będą specjaliści z poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz szkół podstawowych i przedszkoli.

Celem webinarium będzie dostarczenie uczestnikom wiedzy, jak i przykładów dobrych praktyk oraz sprawdzonych procedur działania, którymi pracownicy systemu oświaty będą mogli inspirować się w trakcie własnej pracy zawodowej.

Webinarium będzie miało charakter wykładowo-warsztatowy, co pozwoli na: wyjaśnienie pojęć i definicji, zapoznanie z tematyką, moderowanie spotkań, opracowanie study case w zakresie poszczególnych rodzajów kryzysów, udzielanie odpowiedzi na pytania uczestników, wyjaśnienie wątpliwości, pomoc w interpretacji treści merytorycznych podejmowanych podczas webinarium.

Webinarium poprawadzi dr Krystian Barzykowski - pracownik naukowy w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek zespołu badawczego Applied Memory Research Laboratory. Ukończył szkołę trenerską Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka (HFPC) uzyskując rekomendacje trenerskie HFPC do popularyzowania wiedzy i prowadzenia warsztatów w zakresie wielokulturowości i przeciwdziałania dyskryminacji. Zajmuje się psychologią pamięci (w szczególności pamięcią epizodyczną i autobiograficzną, elementarnymi procesami przywoływania wspomnień), diagnozą psychologiczną oraz psychologią międzykulturową.

Jest autorem lub współautorem przeszło 40 publikacji naukowych. Publikuje w najlepszych czasopismach zarówno krajowych jak i zagranicznych (m.in. Memory; British Journal of Psychology; Acta Psychologica; PLoS ONE; European Review of Applied Psychology; International Psychogeriatrics; Aging, Neuropsychology, and Cognition). Pomysłodawca i współautor pierwszego w Polsce podręcznika z zakresu diagnozy psychologicznej w kontekście wielokulturowości i wielojęzyczności. Książka ta została wyróżniona rekomendacją Rady Europy jako przykład tzw. dobrych praktyk.

Dr Krystian Barzykowski uczestniczył dotychczas w roli kierownika, głównego wykonawcy lub wykonawcy w dziesięciu projektach naukowych finansowanych, między innymi, przez Narodowe Centrum Nauki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Fundację im. Stefana Batorego, Komisję Europejską. Jednocześnie prowadzi lub prowadził współpracę międzynarodową z ośrodkami badawczymi, między innymi, w Wielkiej Brytanii, Francji, Danii, Nowej Zelandii, Kanadzie, Australii, Japonii, oraz Stanach Zjednoczonych. Dotychczas odbył dwa staże podoktorskie w Danii (półroczny) i Kanadzie (miesięczny), oraz jedenaście krótszych wizyt naukowych i szkoleń zagranicznych (m.in. w Japonii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Portugalii).

Laureat licznych nagród, stypendiów i wyróżnień (m.in. jest trzykrotnie laureatem Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia naukowe, laureatem Stypendium Doktorskiego w ramach konkursu ETIUDA 1 finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki, oraz programu szkoleniowego Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego „TransFormation.doc”. W 2016 r. zostałem również Laureatem Finału międzynarodowej nagrody European Roma Spirit Award 2016 organizowanej przez słowackie Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Europejskich, Biuro Pełnomocnika Rządu Słowackiego ds. Społeczności Romskich oraz przez Towarzystwo Kultury, Edukacji i Komunikacji.

Od 2009 roku jest członkiem Zarządu Oddziału Krakowskiego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego..


Materiały będą dostępne na platformie e-kursy.ore.edu.pl zgodnie z podanym harmonogramem.

platforma google meet

Natalia Fryzowicz, natalia.fryzowicz@ore.edu.pl

O zakwalifikowaniu się do udziału w webinarium decyduje adresat oraz kolejność zgłoszeń. Osoby zakwalifikowane do udziału w webinarium otrzymają informację pocztą elektroniczną, nastepnego dnia od zamknięcia rejetracji wraz z linkiem do webinarium. Webianrium odbędzie się w godz. 9.00-14.00 

Uwaga!  Otrzymanie wiadomości e-mail informującej jedynie o pomyślnym przebiegu rejestracji on-line nie jest potwierdzeniem zakwalifikowania się na szkolenie. 


29.11.2022
Nieaktywny

22.11.2022
Nieaktywny