Szkolenia odbędą się w następujących terminach:
14-15 lipca 2022 r.,
21-22 lipca 2022 r.,
26-27 lipca 2022 r.
oraz
28-29 lipca 2022 r.
Każde szkolenie będzie trwało 2 dni w godzinach 9.30-14.45 (włącznie z przerwami)
Adresaci szkoleń: kadra jednostek samorządu terytorialnego.
Cel ogólny:
nabycie umiejętności w zakresie racjonalizacji wydatków oświatowych ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny finansowej i konsekwencji jej naruszenia.
Cele szczegółowe:
Zakłada się, że po szkoleniu uczestnik będzie:
• znał wpływ zapisów w arkuszu organizacyjnym na wysokość budżetu.
• wskazywał rozwiązania racjonalizujące wydatki oświatowe wynikające z arkuszy.
• prowadził świadomą politykę oświatową w oparciu o wartości subwencyjne ze szczególnym uwzględnieniem:
− procesu rekrutacyjnego,
− zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
− organizacji pracy z uczniami wymagających stosowania specjalnych metod pracy;
• znał wpływ wskaźnika zatrudnienia na wysokość wydatków oświatowych.
• potrafił przeprowadzić diagnozę stanu obecnego pod kątem wprowadzenia standaryzacji zatrudnienia pracowników administracji i obsługi.
• znał możliwe formy powołania wspólnej obsługi w jednostce samorządu terytorialnego (JST).
Treści szkolenia:1. Wpływ zapisów arkusza organizacji na racjonalizację wydatków oświatowych.
2. Wartości subwencyjne, czyli na co otrzymujemy pieniądze.
3. Optymalnie prowadzona polityka rekrutacyjna.
4. Zasady przydziału godzin na pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
5. Organizacja pracy z uczniami wymagającymi stosowania specjalnych metod pracy – wpływ indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego na wysokość wydatkowanych środków.
6. Przeprowadzenie diagnozy w celu wypracowania wewnętrznych wskaźników odniesienia do ustalenia standardów zatrudnienia pracowników administracyjno-obsługowych.
7. Możliwe formy powołania wspólnej obsługi.
8. Podsumowanie.
Zajęcia będą miały charakter praktyczny, dający możliwość wymiany doświadczeń i dyskusji nad prezentowanymi treściami.