Szkolenie odbędzie się w następujących terminach:
5-6 lipca 2022 r.
oraz
7-8 lipca 2022 r.
Każde szkolenie będzie trwało 2 dni w godzinach 9.30-14.45 (włącznie z przerwami)
Adresaci szkoleń: dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół/placówek oświatowych
Cel ogólny:
Uporządkowanie wiedzy na temat dokumentacji prowadzonej przez dyrektora szkoły/placówki. Doskonalenie kompetencji dyrektorów jednostek oświatowych w optymalizacji zarządzania czasem pracy własnym i nauczycieli, a tym samym efektywnego radzenia sobie z „odbiurokratyzowaniem pracy” szkoły lub placówki.
Cele szczegółowe
Uczestnik szkolenia:
- wie, jakie dokumenty są wymagane przepisami prawa w różnych aspektach pracy szkoły lub placówki;
- dzieli się doświadczeniem własnym związanym z tworzeniem dokumentacji szkolnej;
- analizuje użyteczność tworzenia dokumentów wewnątrzszkolnych niewymaganych przepisami prawa;
- weryfikuje swoje decyzje usprawniające proces tworzenia dokumentacji w szkole/placówce;
- ma świadomość wpływu jakości podejmowanych przez siebie decyzji na sprawne funkcjonowanie szkoły lub placówki w obszarze tworzenia dokumentacji obowiązującej w kierowanej przez niego jednostce oświatowej.
Treści szkolenia
Dzień 1 - Dokumentacja w aspekcie triady edukacyjnej - kształcenie, wychowanie, opieka.
- Wprowadzenie do tematyki szkolenia.
- umocowanie funkcji dyrektora w polskim systemie prawa,
- odpowiedzialność dyrektora za prawidłowe prowadzenie dokumentacji w różnych obszarach pracy szkoły/placówki,
- rodzaje dokumentacji prowadzonej w szkole.
- Przegląd wymaganej przepisami w prawa dokumentacji w zakresie kształcenia wychowania i opieki związanej z funkcją dyrektora szkoły w zakresie:
- przebiegu procesu nauczania, wychowania i opieki,
- pełnionego przez dyrektora nadzoru pedagogicznego, z uwzględnieniem modyfikacji wynikającej z organizacji pracy szkoły w formie zdalnej.
Dzień 2 - Dokumentacja w pozostałych aspektach pracy szkoły lub placówki
- Przegląd obowiązującej w szkole dokumentacji w poszczególnych obszarach jej działalności (organizacji pracy, pracowniczej, bezpieczeństwa i higieny pracy, finansowej i majątkowej ) ze wskazaniem podstawy prawnej ich posiadania.
- Wskazanie innej dokumentacji użytecznej w pracy szkoły.
- Przedstawienie zasad prowadzenia dokumentacji w aktualnie obowiązującym stanie prawnym z uwzględnieniem zasad - przejrzystość dokumentów i dokumentacji, konstruowanie i nowelizacji przykładowych dokumentów, prostowanie błędnych zapisów w dokumentach oraz okresów przechowywania dokumentacji.
Zajęcia będą miały charakter praktyczny, dający możliwość wymiany doświadczeń i dyskusji nad prezentowanymi treściami.