Szkolenie e-learningowe w formule blended dedykowane jest pracownikom placówek doskonalenia nauczycieli zainteresowanym doskonaleniem warsztatu pracy nauczycieli języków obcych oraz rozwijaniem kompetencji nauczycieli w zakresie prowadzenia zdalnego nauczania języków obcych uczniów na etapie wczesnoszkolnym (klasy I-III szkoły podstawowej) oraz nauczycielom języków obcych zainteresowanym doskonaleniem swojego warsztatu pracy i pracującym z uczniami w klasach I-III.
Szkolenie rozpocznie się 1 czerwca a zakończy 13 czerwca 2022 roku.
Uczestnicy:
- rozwiną kompetencje merytoryczne w zakresie teoretycznych założeń dotyczących dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych uczniów na etapie wczesnoszkolnym w kontekście wymagań podstawy programowej, uwzględniając sposoby rozwijania u uczniów zainteresowania nauką języka oraz holistyczny rozwój uczniów
- udoskonalą warsztat pracy w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów, w tym kompetencji cyfrowych podczas nauczania zdalnego i wspierającej ten proces komunikacji z rodzicami uczniów
- dowiedzą się jakie są różnice w planowaniu zajęć/lekcji prowadzonych stacjonarnie i zdalnie, z uwzględnieniem roli nauczyciela
- zdobędą zdolność kształtowania poszczególnych sprawności językowych zintegrowanych z edukacją wczesnoszkolną oraz wprowadzania uczniów do procesu uczenia się przez całe życie
- nabędą umiejętności związane z organizacją pracy zdalnej z uczniem na etapie wczesnoszkolnym
- poznają metody i techniki pracy oraz przykłady praktycznego zastosowania i wykorzystania narzędzi TIK w nauczaniu języków obcych
- przyswoją wiedzę niezbędną do opracowania scenariuszy zajęć językowych prowadzonych zdalnie z uczniami na etapie wczesnoszkolnym.
Zagadnienia (moduły) tematyczne/liczba godzin:
- Nauczanie języków obcych uczniów na etapie wczesnoszkolnym
|
4
|
- Organizacja nauczania języka obcego na etapie wczesnoszkolnym
|
4
|
- Dobre praktyki w nauczaniu języków obcych na etapie wczesnoszkolnym
|
4
|
- Omówienie technik, metod i narzędzi TIK w nauczaniu stacjonarnym oraz zdalnym - prezentacja praktycznych rozwiązań dydaktycznych
(warsztat w czasie rzeczywistym)
|
3
|
- Podsumowanie kursu i wymiana doświadczeń dotyczących „dobrych praktyk” i szkolenia
(warsztat w czasie rzeczywistym)
|
3
|