Podczas Konferencji realizowanej w ramch projektu
Uczeń ze specjalnymi potrzebami – opracowanie modelu szkolenia i doradztwa podjęte zostaną m. in. następujące zagadnienia:
8 grudnia 2021 r. (środa)
- Model edukacji dla wszystkich – założenia zmian, propozycje legislacyjne
- Nowe zadania poradni psychologiczno-pedagogicznych, szkół i placówek specjalnych jako droga ku integracji działań międzysektorowych
- Finansowanie realizacji potrzeb uczniów
- Realizacja praw osób z niepełnosprawnością do edukacji włączającej na przykładzie projektu „Czytam i wiem – tekst łatwy do czytania i zrozumienia w szkole”
- Przegląd projektów unijnych w obszarze edukacji włączającej
1) Realizacja projektów „Model Dostępnej szkoły”
2) Specjalistyczne Centra Wsparcia Edukacji Włączającej (SCWEW) jako nowa instytucja w systemie oświaty, główne założenia modelu SCWEW
3) Asystent ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Sesje tematyczne:
1) Monitorowanie realizacji edukacji włączającej – Raport o stanie edukacji włączającej w Polsce – bilans otwarcia 2020
2) Koordynacja wsparcia międzysektorowego w działaniach poradni psychologiczno-pedagogicznej
9 grudnia 2021 r. (czwrtek)
- Standardy oceny psychospołecznego funkcjonowania dziecka/ucznia –
opracowanie, pilotaż, szkolenie
- Nowy model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny (WWR) – standardy, pilotaż, przygotowanie kadr
- Sesje tematyczne:
1) Ocena funkcjonalna w praktyce szkoły i poradni psychologiczno-pedagogicznej
2) Standardy wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny WWR
3) Elektroniczna platforma wspierająca proces oceny funkcjonalnej w przedszkolu, szkole i poradni
- Przegląd projektów unijnych w obszarze edukacji włączającej
1) Szkolenia i doradztwo dla kadr poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego
2) Bateria testów i kwestionariuszy KAPP (Kompleksowa Analiza Procesów Poznawczych) dla dzieci i młodzieży
Narzędzia do badania rozwoju osobowościowego i społeczno-emocjonalnego dzieci i młodzieży