Szkolenie adresowane jest do czynnych zawodowo i pracujących w systemie edukacji nauczycieli języka niemieckiego II i III etapu edukacyjnego oraz nauczycieli konsultantów i doradców metodycznych zajmujących się językiem niemieckim.
Uczestnicy:
- poznają techniki aktywizacji uczniów z wykorzystaniem techniki storytellingu
- dowiedzą się jaka jest rola techniki storytellingu w aktywizacji uczniów oraz jakich zasad należy przestrzegać korzystając z tej techniki na lekcjach
- będą potrafili wyszukać odpowiednie treści do wykorzystania w technice storytellingu na zajęciach języka niemieckiego.
HARMONOGRAM
1. Wymiana doświadczeń na temat techniki storytellingu na zajęciach językowych.
|
30
minut
|
2. Przykłady opowieści oraz dyskusja.
|
10
minut
|
3. Zasady wykorzystania techniki storytellingu na lekcji.
|
10
minut
|
4. Trzy metody wprowadzania techniki storytellingu: muzyka, leksyka i obraz.
|
45 minut
|
5. Zadania dotyczące roli, celów i zasad techniki storytellingu.
|
20 minut
|
6. Zadanie dotyczące źródeł opowieści
|
15 minut
|
7. Dydaktyzacja treści na podstawie zaprezentowanych metod
|
50 minut
|