Szkolenie w wymiarze 15 godzin dydaktycznych realizowane w formie e-learningowej adresowane do osób pracujących w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, a także do pracowników ośrodków doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych, nauczycieli innych placówek oświatowych, zainteresowanych tematyką zaburzeń psychicznych u młodzieży.
Szkolenie e-learningowe jest częścią szkolenia blended learning, co oznacza, że osoby, które ukończą z pozytywnym wynikiem szkolenie e-learningowe będą mogły ubiegać się o wzięcie udziału w szkoleniu stacjonarnym (o tym samym tytule) pogłebiającym przedmiotowe treści, planowanym jest w terminie 24-25 sierpnia 2021 r. Osobą prowadzącą będzie autorka materiałów do e-learningu.
Cele szkolenia
- Wsparcie metodyczne w zakresie umiejętności reagowania i podejmowania działań pomocowych w przypadku ujawnionych zachowań samouszkadzających lub podejrzewanych myśli i tendencji samobójczych młodzieży;
- Poszerzenie wiedzy na temat zachowań autoagresywnych młodzieży, w tym przyczyn i objawów depresji nastolatków;
- Uzyskanie wskazówek dotyczących kierowania procesem nabywania doświadczeń w rozwijaniu własnych umiejętności radzenia sobie z trudnymi przeżyciami, problemami, mogących stać się podłożem samouszkodzeń lub prób samobójczych;
- Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmowy z młodzieżą na temat przejawianych przez nich samouszkodzeń i myśli samobójczych
Treści szkolenia obejmuja następujące zagadnienia:
1. Depresja i autodestrukcja bezpośrednia u młodzieży
2. Społeczny odbiór zachowań autodestrukcyjnych i intuicyjne reakcje
3. Pierwsza pomoc emocjonalna w przypadku ujawnienia zachowań autodestrukcyjnych
4. Procedury postępowania w sytuacji zagrożenia suicydalnego
5. Działania postwencyjne w sytuacji samobójczej śmierci nastolatka
Szczegółowe informacje znajdą Państwo w
Sylabusie. Zachęcam do zapoznania się z nim.