Szkolenie kierowane jest do pracowników placówek doskonalenia nauczycieli, zainteresowanych doskonaleniem zawodowym nauczycieli w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz kształtowaniem kompetencji matematyczno-przyrodniczych uczniów w świetle nowej podstawy programowej dla szkoły ponadpodstawowej.
Celem szkolenia jest podniesienie u uczestników szkolenia kompetencji w zakresie nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w realizacji nowej podstawy programowej dla szkół ponadpodstawowych.
Szkolenie obejmuje 6 godzin dydaktycznych warsztatów prowadzonych online na platformie ClickMeeting oraz orientacyjne 6 godzin pracy samodzielnej na platformie e-learningowej.
Część warsztatowa:
3.11.2020 r - Moduł I – 2 godzinny warsztat on-line:
- Kompetencje kluczowe w procesie edukacji;
- Charakterystyka kompetencji matematyczno-przyrodniczych i ich rola w procesie nauczania i uczenia się;
- Strategie uczenia się sprzyjające kształtowaniu kompetencji matematyczno-przyrodniczych
10.11.2020 r – Moduł II – 2 godzinny warsztat on-line:
- Nowoczesne technologie jako wsparcie w procesie kształtowania kompetencji;
- Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie w procesie kształtowania kompetencji kluczowych;
- Rozwijanie kompetencji w zakresie sprawności rachunkowej i wnioskowania.
17.11.2020 r – Moduł III – 2 godzinny warsztat on-line:
- Stymulowanie aktywności twórczej uczniów;
- Rola metod aktywizujących w procesie kształtowania kompetencji kluczowych;
- Metoda projektu a kształtowanie kompetencji matematyczno-przyrodniczych.
Zajęcia na platformie e-learningowej:
Moduł I . Zadanie indywidualne nr 1 – scenariusz zajęć jako przykład praktycznych zastosowań służących kształtowaniu kompetencji matematyczno-przyrodniczych.
Moduł II. Zadanie indywidualne nr 2 – przygotowanie dowolnego materiału merytorycznego z wykorzystaniem wybranych narzędzi TIK, poruszanych w trakcie warsztatu z Modułu II.
Moduł III. Zadanie indywidualne nr 3 - przygotowanie koncepcji/planu pracy z uczniami metodą projektu z uwzględnieniem tematów poruszanych
w czasie warsztatu z Modułu III.
Do zaliczenia szkolenia wymagany jest udział w obydwu częściach szkolenia i wykonanie wszystkich zadań na platformie e-learningowej.