Celem zadania jest wsparcie pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, ośrodków doskonalenia nauczycieli, młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii w zakresie prowadzenia atrakcyjnej edukacji zdalnej oraz różnych sposobów motywowania adolescentów do samorozwoju.
Zostaną poruszone następujące zagadnienia:
MODUŁ I
Nastolatek w Internecie
• Świat algorytmów, informacji i fake newsów – co robi młodzież w Internecie?
• Kto lub co inspiruje dzisiejszych adolescentów?
• Realne zagrożenia wynikające z niekontrolowanej działalności adolescentów w sieci.
• OK Boomers! Jak być na bieżąco i nie stracić kontaktu z nastoletnim podopiecznym.
MODUŁ II
Skuteczne nauczanie zdalne
• Przegląd i omówienie bezpłatnych i płatnych narzędzi do zdalnego nauczania cz. I - II.
• Motywowanie nastolatków w pracy na odległość – szanse i zagrożenia.
• Zasady pracy podczas nauczania zdalnego.
MODUŁ III
Zmiany w funkcjonowaniu poznawczym człowieka w okresie nastoletnim. Wpływ mediów na kształtowanie tożsamości
• Czy nastolatek potrzebuje rozwoju i jak go rozumie?
• Zachowania ryzykowne nastolatków – badania, statystyki i doświadczenia w pracy z nastolatkiem.
• Zaburzenia psychiczne w okresie nastoletnim.
• Różnice między kryzysem a zaburzeniami.
MODUŁ IV
Nastolatek z niedostosowaniem społecznym
• Zasady i techniki skutecznej komunikacji w relacji z nastolatkiem niedostosowanym społecznie.
• Jak lepiej zrozumieć nastolatka zagrożonego wykluczeniem społecznym?
• Emocje, kryzys, zachowania ryzykowne, zagrożenie niedostosowaniem społecznym a praca nad rozwojem.
• Niedostosowanie społeczne – perspektywa nastolatka.