Celem zadania jest wsparcie pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, ośrodków doskonalenia nauczycieli, młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii w zakresie prowadzenia atrakcyjnej edukacji zdalnej oraz różnych sposobów motywowania adolescentów do samorozwoju.
Zostaną poruszone takie zagadnienia jak:
• Efektywna organizacja pracy zdalnej - cel, konspekt pracy oraz efektywne wykorzystanie dostępnych narzędzi;
• Budowanie relacji i porozumienia na odległość. Uatrakcyjnienie rozwoju osobistego opartego na zasadzie edutainment;
• Skuteczne budowanie dobrych nawyków i świadome zadbanie o siebie w czasie wolnym;
• Efektywne wykorzystanie wakacji i nadchodzących miesięcy. Pierwiastek doradztwa edukacyjno-zawodowego każdego pedagoga;
• Współpraca a współdziałanie w kontekście integralności;
• Korelacja między własną postawą a budowaniem pewności siebie u dzieci i młodzieży;
• Skuteczne wspieranie dziecka w szkole;
• Jak być dobrym „sparingpartnerem” – bunt nastolatka.