Szkolenie metodyczne blended-learning pt. „Uczeń badaczem a technologie cyfrowe - rozwijanie kompetencji badawczych z wykorzystaniem technologii cyfrowych" skierowane jest do osób z uprawnienieniami do nauczania przedmiotów przyrodniczych oraz przedmiotów humanistycznych, zatrudnionych jako: nauczyciele, nauczyciele konsultanci, doradcy metodyczni, pracownicy placówek doskonalenia nauczycieli, którzy w swojej pracy dydaktycznej wykorzystywać będą metody rozwijania kompetencji badawczych uczniów z udziałem TIK. Zapraszamy również wszystkich nauczycieli zainteresowanych tematyką szkolenia.
Zgłoszenia będą przyjmowane przez system rekrutacji ORE – www.szkolenia.ore.edu.pl.
Po weryfikacji i akceptacji zgłoszeń uczestnicy otrzymają drogą mailową zaproszenia do udziału w kursie wraz z instrukcją logowania na platformie e-learningowej ORE
(www.e-kursy.ore.edu.pl).
Rekrutacja jest możliwa do dnia: 26 maja 2020 roku, do godz. 16.00.
Cele szkolenia
- Doskonalenie umiejętności rozwijania kompetencji i postaw badawczych uczniów, z użyciem narzędzi TIK;
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się narzedziami TIK;
- Przygotowanie przez uczestników szkolenia własnego/ autorskiego zestawu e-zasobów przydatnych w codziennej pracy;
- Zmotywowanie uczestników do wykorzystania narzędzi TIK w edukacji poprzez tworzenie własnych narzędzi i zasobów oraz czynne włączanie w ten proces uczniów.
Organizacja szkolenia
Szkolenie blended-learning składa się z: pracy indywidualnej on-line oraz dwudniowego (16 godzin) spotkania w formule zdalnej na platformie ClickMeeting Ośrodka Rozwoju Edukacji
Część e-learningowa będzie miejscem poznania się, dzielenia wiedzą, nowinkami, miejscem wymiany poglądów, strefą relaksu.
Na platformie e-learningowej Uczestnicy będą mogli poznać się wirtualnie z prowadzącymi warsztaty, zadać pytania, na które nasi eksperci udzielą odpowiedzi.
Do wykonania będą cztery zadania przed zajęciami zdalnymi oraz quiz samosprawdzający w czasie szkolenia online. Niezbędne materiały i informacje znajdą się w części e-learningowej kursu. Ponadto uczestnicy szkolenia będą tworzyć scenariusz swoich zajęć z wykorzystaniem narzędzi TIK poznanych w czasie szkolenia.
Na zakończenie szkolenia uczestnicy proszeni są o wypełnienie ankiety ewaluacyjnej.
Po ukończeniu szkolenia osoba uczestnicząca w kursie będzie:
- znać przepisy prawa autorskiego oraz zasady korzystania z treści publikowanych w Internecie,
- znać wybrane e-zasoby i planować ich wykorzystanie w swojej pracy,
- znać najnowsze metody rozwijania kompetencji badawczych uczniów i potrafić je wykorzystać w praktyce szkolnej,
- znać najnowsze koncepcje pedagogiczne odwołujące się do wykorzystania TIK,
- wykorzystywać wybrane narzędzia TIK na swoim przedmiocie,
- planować lekcje/zajęcia z wykorzystaniem poznanych narzędzi TIK,
- tworzyć własne e-zasoby.
Kryteria oceniania i warunki ukończenia szkolenia
Warunkiem zaliczenia szkolenia będzie udział w całym szkoleniu - zarówno w sesjach zdalnych na platformie ClickMeeting Ośrodka Rozwoju Edukacji jak i części e-learningowej oraz wykonanie zadania - przygotowanie scenariusza zajęć – wypracowanego w trakcie szkolenia i przesłanie go na platformę e-learningową w terminie do dnia 16 czerwca 2020 roku.
Czas trwania szkolenia
Szkolenie realizowane będzie w czterech grupach:
- Grupa I nauki przyrodnicze: Część I (e-learningowa): 18 maja do 16 czerwca 2020 roku, część II (zdalna na platformie ClickMeeting): 30-31 maja 2020 roku;
- Grupa I nauki humanistyczne : Część I (e-learningowa): 18 maja do 16 czerwca 2020 roku, część II (zdalna na platformie ClickMeeting): 30-31 maja 2020 roku;
Po tym terminie zostaną wysłane zaświadczenia dla uczestników spełniających warunki zaliczenia.
Wsparcie w trakcie szkolenia
Odpowiedzi merytorycznych i organizacyjnych związanych z realizacją szkolenia udziela: Anna Kasperska-Gochna, tel.: 22 345 37 73 wew. 540, mail: anna.kasperska-gochna@ore.edu.pl
Moderowanie zajęć na platformie e-learningowej : prowadzące Anna Grzybowska i Agnieszka Halicka (kontakt do prowadzących zostanie podany razem z hasłem do logowania).
Narzędzia stosowane podczas szkolenia:
- Komunikacja: platforma Moodle, edytor tekstu (np. MS Word), poczta elektroniczna.
- Informacja: przeglądarka internetowa – zalecana Mozilla Firefox (min. wersja 15).
- Prezentacja: edytor prezentacji (np. MS PowerPoint), zainstalowana wtyczka Adobe Flash Player.
- Bezpłatne programy i aplikacje podane w czasie szkolenia.