Adresatami szkolenia są przedstawiciele kadry młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW) oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii (MOS) zainteresowani zastosowaniem superwizji w pracy zawodowej.
Podstawowym celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy i umiejętności pracowników pedagogicznych MOW i MOS w zakresie superwizowania pracy wychowawczej i profilaktycznej.Szkolenie z tego obszaru ma na celu podniesienie jakości funkcjonowania placówek - szczególnie wpływu na zmianę postaw oraz tworzenie bezpiecznych warunków, przyjaznego klimatu dla rozwijania kompetencji społecznych, osobistych i zawodowych wychowanków.
Celem długofalowym jest wspieranie nauczycieli ze szkół ogólnodostępnych przez specjalistów z MOS/MOW np. w ramach CEW oraz bieżącej pracy z uczniem.
Udział w Szkoleniu pozwoli uczestnikom na:
- Rozwijanie wiedzy dotyczącej kluczowych kompetencji, które powinna posiadać osoba superwizująca pracę wychowawców w MOW/MOS
- Rozwijanie wiedzy z zakresu głównych obszarów i możliwości superwizji w środowisku MOW-ów i MOS-ów.
- Rozpoznanie i wzmocnienie własnych kompetencji i zasobów w pracy wychowawczej i profilaktycznej.
- Rozwijanie wiedzy i umiejętności z zakresu organizowania sytuacji superwizyjnej.
- Rozwijanie umiejętności budowania relacji superwizyjnej,
- Rozwinięcie umiejętności profesjonalnego formułowania informacji zwrotnej.
- Stworzenie własnego planu rozwoju kompetencji superwizyjnych.
Prowadzenie:
dr Aleksander Mańka - doktor nauk humanistycznych, padagog specjalny, terapeuta, trener, ekspert superwizji rodzinnej, profilaktyk systemowy, adiunkt akademicki. 24 lata aktywny zawodowo, w tym: 10 lat pracy wychowawcy w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Radzionkowie. Ponad 20 – letnie doświadczenie w praktyce terapeutycznej, superwizyjnej, trenerskiej, w pracy akademickiej i środowiskowej. Autor koncepcji profilaktyki systemowej, superwizji rodzinnej reprezentowanych w wielu jego publikacjach, programach terapeutycznych, wychowawczych i profilaktycznych.