Proponowane szkolenie stanowi względnie autonomiczną całość. Jest ono następstwem (w pewnym sensie kontynuacją) dwóch szkoleń pilotażowych przeprowadzonych w marcu i czerwcu 2018, w ramach których zaprezentowana została autorska koncepcja edukacji etycznej, stanowiąca podstawę dla wypracowania strategii pracy wychowawczej zorientowanej na intensyfikowaniu rozwoju moralnego ucznia. Efektywniejszy udział w szkoleniu może zapewnić lektura materiałów szkoleniowych stanowiących integralną część szkoleń wcześniejszych.
Cele kursu
1) Zaprezentowanie autorskiej koncepcji edukacji etycznej jako bazy dla określonego modelu pracy wychowawczej zorientowanej na intensyfikowaniu rozwoju aksjologiczno-moralnego wychowanka.
2) Ukazanie związków między przedstawioną koncepcją pracy wychowawczej a rozwijaniem wybranych kompetencji kluczowych
3) Konceptualizacja pojęcia krytycznego myślenia oraz ćwiczenia zorientowane na rozwijaniu krytycznego myślenia pojętego jako swoista metakompetencja.
4) Charakterystyka dwóch wybranych kompetencji praktyczno-moralnych – podmiotowości (sprawczości) i ekspercji etycznej – oraz ćwiczenia zorientowane na ich rozwijaniu.
5) Ćwiczenie dwóch wybranych metod dydaktycznych szczególnie przydanych w pracy dydaktyczno-wychowawczej realizowanej w ramach proponowanego modelu: case study oraz dyskusja (klasyczny model dyskusji oraz debata oxfordzka).