Szkolenie odbędzie się w następujących terminach:
27-28 września 2022 r.,
29-30 września 2022 r.,
oraz
5-6 października 2022 r.
Każde szkolenie będzie trwało 2 dni, każdego dnia w godzinach 9.00-14.00 (włącznie z przerwami),
Adresaci szkoleń: dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół/placówek oświatowych.
Cel ogólny:
1. Zapoznanie uczestników szkolenia z prawnymi aspektami organizowania procesu kształcenia i wychowania w formie zdalnej.
2. Rozwijanie umiejętności zarządzania zdalną szkołą/placówką. Wymiana doświadczeń z wdrażania rozwiązań w zakresie zdalnego zarządzania szkołą/placówką.
Cele szczegółowe
Uczestnik szkolenia:
• zna aspekty prawne edukacji zdalnej;
• rozumie konieczność stosowania zasad wynikających z podstaw prawnych w organizowaniu edukacji zdalnej;
• opracowuje procedury/instrukcje związane z organizacją edukacji zdalnej;
• wie, jak zdalnie zarządzać szkołą/placówką;
• zna narzędzia i rozwiązania wykorzystywane w zdalnym zarządzaniu szkołą/placówką;
• wykorzystuje dostępne narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w zarządzaniu szkołą/placówką;
• dzieli się własnym doświadczeniem związanym z zarządzaniem zdalnym szkołą/placówką;
• jest świadomy wpływu jakości podejmowanych przez siebie działań na sprawne funkcjonowanie szkoły/placówki w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty.
Treści szkolenia:
1. Podstawy prawne edukacji zdalnej:
a) zapisy Rozporządzenia w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek
systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
b) procedury organizowania edukacji zdalnej,
c) wskazówki do wdrażania procedur organizowania edukacji zdalnej.
2. Zarządzanie zdalne szkołą/placówką:
a) narzędzia wykorzystywane w zdalnym zarządzaniu szkołą,
b) przykładowe rozwiązania stosowane w zarządzaniu zdalnym.
3. Organizacja nadzoru pedagogicznego z wykorzystaniem wybranych narzędzi.
4. Rafy zarządzania zdalnego i sposoby radzenia sobie z nimi.
Zajęcia będą miały charakter praktyczny, dający możliwość wymiany doświadczeń i dyskusji nad prezentowanymi treściami.