Szkolenie odbędzie się w następujących terminach:
5-6 lipca 2022 r.
oraz
7-8 lipca 2022 r.
Każde szkolenie będzie trwało 2 dni w godzinach 8.30-13.45 (włącznie z przerwami)
Adresaci szkoleń: dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół/placówek oświatowych
Cel ogólny: Doskonalenie kompetencji dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek edukacyjnych w optymalizacji zarządzania własnym czasem, a tym samym efektywnego radzenia sobie ze stresem, którego źródłem jest presja czasu.
Cele szczegółowe
Dyrektor:
• weryfikuje własne przekonania na temat zarządzania sobą w czasie;
• identyfikuje stosowane przez siebie strategie radzenia sobie ze stresem organizacyjnym;
• doświadcza metodyki wsparcia rozwojowego, biorąc współodpowiedzialność za proces i rezultat uczenia się;
• potrafi zastosować adekwatne do potrzeb narzędzia planowania, weryfikacji i organizacji czasu pracy.
Treści szkolenia
1. Wprowadzenie do tytułowego zagadnienia i zdefiniowanie kontekstu pracy.
2. Stres organizacyjny:
• przeciążenie lub niedociążenie pracą;
• zmiany w organizacji (szkole, przedszkolu, placówce edukacyjnej);
• niejednoznaczność roli zawodowej lub konflikt roli.
3. Zmiana czy ulga? Strategie radzenia sobie ze stresem – co mnie buduje, a co mnie osłabia?
• Strategie ulgi.
• Strategie zmiany.
4. Jest mi źle – chcę zmiany. Od czego zacząć? Identyfikacja osobistych stresorów w pracy oraz
określenie kierunku pożądanej zmiany.
5. Stres związany z organizacją przestrzeni pracy
6. Określenie kierunku pożądanej zmiany – jak chcę, żeby było?
Dzień 2:
1. Analiza zasobów i możliwości do osiągnięcia zamierzonej zmiany.
2. Zarządzanie sobą w czasie – fundamenty zarządzania swoim czasem pracy (i nie tylko).
• Wyznaczanie celu.
• Planowanie.
• Zasada Eisenhowera.
• Zasada Pareto 80/20.
• Reguła 60/40.
• Zasada Parkinsona.
3. Zarządzanie własnym uogólnionym dobrostanem.
4. Indywidualny plan rozwoju osobistego dyrektora szkoły, przedszkola, placówki edukacyjnej.
Zajęcia będą miały charakter praktyczny, dający możliwość wymiany doświadczeń i dyskusji nad prezentowanymi treściami.