Szkolenia odbędą się w pięciu terminach:
18-19 listopada 2021 r.,
24-25 listopada 2021 r.,
29-30 listopada 2021 r.
8-9 grudnia 2021 r.
oraz 13-14 grudnia 2021 r.
Każde szkolenie będzie trwało 2 dni:
W każdym z terminów szkolenie odbędzie się w godzinach 9.30-14.45 (włącznie z przerwami)
Adresaci szkoleń: dyrektorzy i wicedyrektorzy szkół/placówek oświatowych.
Cel ogólny: poznanie możliwości wybranych narzędzi technologii informacyjnej i komunikacyjnej (TIK) w organizacji edukacji zdalnej.
Cele szczegółowe
Uczestnik szkolenia:
- zna zasady bezpieczeństwa cyfrowego w edukacji zdalnej,
- proponuje działania profilaktyczne w zakresie w zakresie eliminowania zjawisk związanych
z cyberprzemocą;
- zna narzędzia edukacji zdalnej i ich podstawowe funkcjonalności, np. Teams, Meet, Zoom;
- zna możliwości Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej;
- wskazuje multimedialne zasoby edukacyjne;
- wymienia sposoby wykorzystania multimedialnych zasobów edukacyjnych w edukacji zdalnej
w odniesieniu do modelu SAMR,
- jest świadomy wpływu podejmowanych przez siebie działań na jakość prowadzonej
w szkole/placówce edukacji zdalnej.
Treści szkolenia:
1. Bezpieczeństwo cyfrowe w edukacji zdalnej:
a) rodzaje zagrożeń w internecie,
b) działania profilaktyczne w szkole/palcówce w zakresie eliminowania zjawisk związanych
z cyberprzemocą.
2. Wybrane narzędzia edukacji zdalnej – Microsoft Teams, Classroom/Google Meet, Zoom:
a) pozyskiwanie dostępu do wybranych narzędzi,
b) poznanie funkcjonalności narzędzi edukacji zdalnej,
c) sposoby wykorzystania wybranych narzędzi w edukacji zdalnej.
3. Zintegrowana Platforma Edukacyjna:
a) logowanie i rejestracja na platformie.
b) wyszukiwanie i udostępnianie materiałów,
c) tworzenie materiałów edukacyjnych w oparciu o zasoby platformy,
d) tworzenie własnych materiałów edukacyjnych,
e) komunikacja na platformie,
f) monitorowanie i ocenianie pracy uczniów z wykorzystaniem możliwości platformy.
4. Multimedialne zasoby edukacyjne i ich wykorzystanie w edukacji:
a) przykładowe narzędzia technologii informacyjnej i komunikacyjnej,
b) zasoby edukacyjne w sieci,
c) przykłady zastosowania wybranych narzędzi TIK.
5. Model wykorzystania technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy edukacyjnej –
Zajęcia będą miały charakter praktyczny, dający możliwość wymiany doświadczeń i dyskusji nad prezentowanymi treściami.