Cel szkolenia:
1. Wsparcie merytoryczne pracowników MOW/MOS/PPP/ODN w zakresie prowadzenia interwencji kryzysowej.
2. Podsumowanie wiedzy dotyczącej zagadnień kryzysu, reakcji kryzysowych u osób doświadczających sytuacji trudnych oraz interwencji kryzysowej.
3. Praktykowanie umiejętności trafnej oceny potrzeb osoby znajdującej w kryzysie i doboru odpowiedniej formy pomocy/wsparcia.
4. Poznanie procedur reagowania kryzysowego w określonych sytuacjach.
Prowadząca:
Katarzyna Ciszewska - jest magistrem psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku psychologia kryzysu i interwencji kryzysowej w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Pracowała o Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Warszawie oraz współpracowała z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie oraz pomocą osobą dotkniętym kryzysem. Przez dwa lata pracowała jako psycholog w Singapurze, gdzie współpracowała z lokalnym oddziałem Czerwonego Krzyża. Jest koordynatorem Zespołu Wsparcia Interwencyjno- diagnostycznego Ośrodków Pomocy Społecznej dzielnicy Wola w Warszawie oraz współtworzy i realizuje procedury działania w przypadku wystąpienia katastrof masowych na terenie dzielnicy. Prowadziła liczne szkolenia w zakresie interwencji kryzysowej.