Szczegóły szkolenia
Grywalizacja w edukacji − projektowanie grywalizacji oraz tworzenie narzędzia edukacyjnego w obszarze edukacji globalnej i dla zrównoważonego rozwoju
Grywalizacja w edukacji − projektowanie grywalizacji oraz tworzenie narzędzia edukacyjnego w obszarze edukacji globalnej i dla zrównoważonego rozwoju

Rozwój kompetencji społecznych i obywatelskich

Wydział Rozwoju Kompetencji Społecznych i Obywatelskich

trenerzy i liderzy Modułu I projektu „Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju” 355/2016-17/M, doradcy metodyczni, nauczyciele zainteresowani wykorzystaniem grywalizacji w edukacji

Szkolenie

Cele szkolenia:

  • przekazanie nauczycielom wiedzy na temat sposobów wykorzystywania grywalizacji w angażowaniu uczniów w procesy edukacyjne,
  • stworzenie wstępnej koncepcji narzędzia edukacyjnego w obszarze edukacji globalnej wykorzystującego mechanizmy grywalizacji i angażowania uczniów.

 Zakres tematyczny szkolenia (16 godzin dydaktycznych)

  1. Grywalizacja w pigułce – podstawy, definicje, warunki skutecznego projektowania.
  2. Proces projektowania grywalizacji – jak pracować, by odnieść długofalowy sukces?
  3. Narzędzia definiowania przyczyn braku zaangażowania uczniów
  4. Określanie celu – czym różni się zaangażowanie jakościowe, ilościowe, nawykowe i oparte o budowę postaw
  5. Psychologia motywacji i analiza motywacyjna użytkowników grywalizacji. Jak zbadać motywacje uczniów i nauczycieli? Budowa persony gracza.
  6. Różne rodzaje frajdy. W jaki sposób możemy projektować gry, by były spójne z programem nauczania?
  7. Projektowanie grywalizacji w obszarze edukacji globalnej , edukacji dla zrównoważonego rozwoju – tworzenie koncepcji narzędzia edukacyjnego opartego o mapę.
  8. Tworzenie prototypu narzędzia edukacyjnego w obszarze edukacji globalnej, edukacji dla zrównoważonego rozwoju.

 Zajęcia prowadzą:

Michał Jeska – wykładowca SGH i Uniwersytetu Warszawskiego, doświadczony projektant grywalizacji, który projektował programy edukacyjne o łącznym zasięgu 40000 uczniów. Szef zespołu projektowego Gerere

Jakub Wiśniewski – projektant gier szkoleniowych i grywalizacji z 5-letnim doświadczeniem. Projektował projekty edukujące o zdrowej żywności, ekologii, rozwijające kompetencje miękkie. Współautor najlepszej gry szkoleniowej 2016 roku w Polsce – Tree of Life.

 

Kryteria naboru/rekrutacji uczestników
  1. Pierwszeństwo mają trenerzy i liderzy Modułu I   projektu „Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju” 355/2016-17/M
  2. Doradcy metodyczni, nauczyciele zainteresowani wykorzystaniem grywalizacji w edukacji, w szczególności w zakresie tematyki   globalnej i edukacji dla zrównoważonego rozwoju - w miarę wolnych miejsc
Warunki ukończenia formy doskonalenia/otrzymania zaświadczenia
  • 100% uczestnictwa z zajęciach oraz chęć współpracy z ORE w zakresie   wykorzystania grywalizacji w edukacji
  • oświadczenie o wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia oraz wypracowanych narzędzi w pracy z uczniami w nowym roku szkolnym 2017/2018

ORE zapewnia materiały szkoleniowe dla uczestników


Centrum Szkoleniowe w Sulejówku, ul. Paderewskiego 77

Grażyna Kurowska, e-mail: grazyna.kurowska@ore.edu.pl, telefon (22) 345 37 83

  • Szkolenie dla uczestników jest bezpłatne. Szkolenie finansowane jest w całości ze środków publicznych, współfinansowane z projektu 355/2016-17/M, programu współpracy rozwojowej MSZ RP 2017.
  • ORE zapewnia bezpłatny nocleg i wyżywienie ( możliwość dojazdu 28.06.2017 wieczorem) oraz materiały szkoleniowe.
  • ORE nie zwraca kosztów podróży.

Zarejestrowanie w systemie i przesłanie oświadczeń nie jest jednoznaczne z przyjęciem na szkolenie.

Udział w szkoleniu wymaga pisemnego lub telefonicznego potwierdzenia przez kierownika projektu.


29-06-2017 - 30-06-2017
Nieaktywny